Wednesday, September 22, 2010

Prince Arab Saudi antara jemputan Dr. SMS



Dr SMS Undang Prince Arab Saudi Ke Weddingnya?


21 SEPT 2010..murai.com melaporkan
Murai Batu ada terbaca yang angkasawan negara kita, Datuk Dr Sheikh Muszaphar Shukor (Dr SMS), 38, bakal melangsungkan perkahwinan dengan tunang tercintanya, Dr Halina Yunos, 30, pada 10 Oktober 2010 ini. Wah, pandai dia pilih tarikh, 10.10.10 tu!
Dengar kata lagi, majlis itu akan diadakan secara gilang gemilang di Pusat Konvesyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) dan yang lebih gempak lagi, Dr SMS akan turut menjemput 100 angkasawan dari seluruh dunia untuk meraikan hari bersejarah beliau itu.
Sebaik saja terbaca berita ini, terus Murai Batu terbayangkan agaknya Dr SMS ni nak buat tema angkasa lepas kot untuk majlis perkahwinannya itu. Mesti semua tetamu yang hadir berpakaian ala-ala cam dalam citer Star Wars. Risau pulak , macam manalah Murai Batu nak cari baju Obi Wan Kenobi seandainya dijemput nanti.

Tapi rupa-rupanya bukan, tema majlis itu nanti adalah "Pahlawan Melayu di Istana Kayangan". Alhamdulillah nampaknya ada usaha dari Dr SMS untuk cuba mengangkat budaya dan martabat masyarakat Melayu untuk ditonjolkan pada tetamu-tetamu antarabangsa pada malam itu nanti.

Tak cukup dengan segala kejutan itu, Dr SMS turut menjemput Putera Mahkota Arab Saudi, Putera Sultan Salman. Aduh, ini bukan dah bukan calang-calang punya majlis ini. Dr SMS turut memberitahu media yang surat jemputan telah pun dihantar dan kebanyakan mereka sudah mengesahkan kehadiran pada majlis itu.
Pasangan Dr SMS dan Dr Halina akan melangsungkan pernikahan pada waktu pagi di Masjid Tuanku Mizal Zainal Abidin Putrajaya yang terbuka kepada umum dan orang ramai sekali lagi dijemput menghadiri majlis resepsi pada sebelah malamnya di PICC. Pasangan ini juga akan mengenakan beberapa persalinan dari Putra Cosry untuk kedua-dua majlis itu.

Terus-terang Murai Batu cakap, sepanjang Murai Batu baca artikel tentang perkahwinan Dr SMS ini, ternganga luas mulut Murai Batu. Dari tetamu angkasawan hingga ke putera raja, ditambah pulak dengan temanya yang dengar saja dah sememangnya gah. Hebat dan gemilang betul majlis itu nanti ye dan bajetnya sudah tentu besar! Apa-apa pun, Murai Batu nak wish awal-awal, semoga berbahagia ke anak cucu buat Dr SMS dan Dr Halina.

Tak sabar pulak nak tengok perkahwinan ni secara live di TV...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails